Vsakodnevno smo soočeni z odločanjem: kaj bomo kupili, jedli, kam bomo naložili svoj denar, kako bomo poskrbeli za zdravje svojih otrok ali za njihovo izobraževanje, pa tudi glede tega, katere vrednote bomo zagovarjali.
Dregljaj; Richard H. Thaler, Cass R. Sunstein
Na žalost naše odločitve niso vedno dobre. V knjigi Dregljaj Nobelov nagrajenec za ekonomijo Richard H. Thaler in harvardski profesor ekonomije Cass R. Sunstein analizirata naše odločanje in razmišljata, kako ga izboljšati. S pomočjo skrbno izbranih primerov, ki temeljijo na desetletjih študija vedenjske ekonomije, pokažeta, da nam nobena izbira ni predstavljena v popolnoma nevtralni obliki in da smo vsi dovzetni za pristranskosti, ki lahko pripeljejo do slabih odločitev. Če vemo, kako ljudje razmišljajo, naj bodo to državljani, zaposleni v podjetju ali pa družinski člani, lahko vešče uporabimo »izbirno arhitekturo«, s katero lahko dregnemo posameznike v smer najboljših odločitev, ob tem pa ne omejimo njihove svobodne izbire.
Knjiga Dregljaj je že s svojo prvo izdajo leta 2008 predstavljala prelomnico v odnosu do sprejemanja odločitev in njihovega raznovrstnega spodbujanja. Posledica je bila ustanovitev številnih institucij po svetu, ki na nov način komunicirajo z javnostjo pri ključnih razvojnih projektih na področju infrastrukture, zdravstva in splošnega družbenega razvoja. V zadnjem desetletju in pol se je svet dodobra spremenil, od gospodarske krize po letu 2008, do pandemije in njenega vpliva na družbo po letu 2020. Zato prenovljena »dokončna« izdaja knjige Dregljaj prihaja v zelo primernem času. Zanjo sta avtorja, obogatena z izkušnjami preteklega desetletja, predelala in dopolnila prvotno besedilo ter z njim osvetlila širok niz pogledov na odločanje v sedanjem času.
»Ko gre za zdravje, romantiko in denar, ni težko izkoristiti slabe informiranosti kupcev.«
V košarico
Richard H. Thaler je eden najbolj priznanih ekonomistov na svetu in eden najprodornejših sodobnih mislecev, ki je leta 2017 za svoje raziskovalno delo prejel tudi Nobelovo nagrado za ekonomijo. Je avtor knjig Quasi Rational Economics (Kvazi racionalna ekonomija) in The Winner's Curse (Zmagovalčevo prekletstvo) ter tudi v slovenščino prevedene knjige Nerazumno vedenje. Znan je kot teoretik in praktik vedenjske ekonomije, na tem področju pa že dolgo sodeluje z Nobelovim nagrajencem Danielom Kahnemanom.
Cass R. Sunstein je profesor na Harvardu, kjer je tudi ustanovitelj in direktor Programa vedenjske ekonomije in javne politike. Napisal je številne članke in knjige, med drugim tudi uspešnico New York Timesa Hrup v soavtorstvu z nobelovcem Danielom Kahnemanom in francoskim profesorjem Oliverjem Sibonyjem.