Opus Gay - Homoseksualnost in katoliška cerkev
Cerkev že leta javno obsoja istospolnost. Po drugi strani pa trdi, da ni prav diskriminirati gejev in lejzbik, po krščansko sprejema in spodbuja pogovore o tej temi in se sprašuje, ali imajo verni geji svoje mesto v Cerkvi.
Navidezno sprejemanje je pogosto le površinsko. Očitno pa je, da cerkvena hierarhija pošilja dvojno sporočilo: istospolnost je dopuščena le na osebni ravni, uradno pa nesprejmeljiva. To je šolski primer, ki nakazuje, kakšen odnos ima »Cerkev prepovedi« do svojega ljudstva in evangelija. Opus gay je knjiga, ki raziskuje in dokumentira prepad med osebnim in uradnim: pripoveduje o licemerstvu, ki se je vgnezdilo v izjave uradnih cerkevnih organov in izraža mnenje vernih homoseksualcev, ki bi kljub vsemu radi ostali del Cerkve. Pripoveduje težke in protislovne zgodbe mnogih istospolnih duhovnikov in redovnic, ukvarja pa se tudi s kontroverzno temo pedofilije, ki se ji, ko govorimo o spolni morali v Cerkvi, ne da več izogniti. Predvsem pa ne moremo mimo nedavnih zgodb iz črnih kronik, ki dokazujejo, da je omenjeni problem hud in da je število pedofilov znotraj duhovništva nezanemarljivo. Dokumentirana in natančna razprava, ki analizira trenutno enega najbolj prečih vprašanj, začne svojo pot pri Svetem pismu, se sprehodi preko cerkvenega prava in konča pri vneti sodobni razpravi na to tako zanimivo temo.
Obravanavane teme:
Katoliška cerkev in istospolnost: odnos, ki ga je potrebno razvozlati
Pogled katoliške cerkve na katoliško spolno moralo
Zgodbe drugače srečnih družin
Primerjava Svetega pisma, cerkvene tradicije in cerkvenega nauka
Psihoterapije skozi katoliški in laični pogled
Homofobija v Vatikanu in zunaj njega
Ali imajo verni geji svoje mesto v cerkvi?
Kazalo
Vsebina
9 Uvod
13 1. Spoved
Pot pokore v desetih rimskih cerkvah
31 2. Ljubezni
Znotraj (in izven) morale v katoliški cerkvi
49 3. Cerkveni nauk
O (ne)izrečenem v uradnih dokumentih
69 4. Terapije
Istospolnost skozi analizo
89 5. Družine
Zgodbe o izvenzakonskih ljubeznih
111 6. Pravice
DICO (pravice in dolžnosti izvenzakonskih partnerjev) in realnost parov
135 7. Ljudje
Duhovniki v spletnih klepetalnicah
154 8. Homofobija
Duh, ki kroži po Italiji
177 9. Sveti teksti
Istospolnost v Bibliji
201 10. Verniki
Skupine istospolnih kristjanov v Italiji
219 Zaključki
223 Zahvale
225 Imensko kazalo
Mediji o knjigi
Katoliška cerkev predlaga homoseksualcem naj se skrivajo
Kakšen je uradni odnos katoliške cerkve do istospolno usmerjenih? V Bibliji, za katero cerkev trdi, da je v celoti božja beseda, piše: »Če kdo leži z moškim, kakor se leži z žensko, sta oba storila gnusobo; naj bosta usmrčena; njuna kri pade nanju.« (3 Mz 20,13) Po cerkvenem nauku homoseksualci torej nimajo pravice do življenja. Tudi homoseksualni duhovniki. Ta biblijski citat je temelj katoliškega preganjanja istospolno usmerjenih ljudi skozi vso zgodovino in še seveda danes.
V knjigi Opus Gay, ki jo bo letos izdalo Filargo Publishing (www.filargo.com)., je veliko zanimivih podatkov na temo katoliške cerkve in homoseksualnosti. Citiram (z dovoljenjem Filargo Publishing (www.filargo.com).): »Del teksta (pasus), ki najbolj vznemirja strokovnjaka, je tisti, v katerem Kongregacija za doktrino vere poziva geje, naj se ne razkazujejo v javnosti in naj se raje skrivajo. Teolog, ki je obenem tudi psihoterapevt razlaga: »To je najboljši način, da spodbujaš jezo do samega sebe, ki je, kot pravijo psihologi, najbolj patološko možno vedenje. In po mnenju Cerkve je to idealna norma, h kateri moramo težiti.« (…) Vsa ta razprava sega že v devetdeseta leta dvajsetega stoletja. Nekaj let pozneje pa je Sveti sedež še okrepil svoje stališče do omenjene teme: ko je decembra 2008 Francija (takratna predsednica Evropske unije) predlagala OZN-ju projekt univerzalne dekriminalizacije homoseksualnosti, se je Vatikan temu odločno uprl. (…) Diskriminacija homoseksualcev je po svetu precej razširjena: osemdeset držav ima še vedno zakone, ki spolne odnose z ljudmi istega spola kaznujejo z mučenjem, prisilnim delom in dosmrtno ječo, v devetih državah pa je zanje predvidena smrtna kazen, in sicer v Mavretaniji, Savdski Arabiji, Združenih arabskih emiratih, Jemnu, Sudanu, Iranu, Afganistanu, Nigeriji, Somaliji.«
Glede na to, da je stara zaveza podlaga tudi koranu, lahko upravičeno domnevamo, da so zgoraj omenjene islamske države sprejelo smrtno kazen za homoseksualce na osnovi citata iz stare zaveze: »Če kdo leži z moškim, kakor se leži z žensko, sta oba storila gnusobo; naj bosta usmrčena; njuna kri pade nanju.«
Damjan Likar, Ostrožno pri Ponikvi